Köpvillkor webshop

 Priser & Betalning

Galleriskena.se levererar endast inom Sverige.  Varje vara anges med pris i svenska kronor inkl  25% moms. 
Vi reserverar oss för feltryck & prisändringar på grund av ändrad moms och onormala förändringar i valutaläget eller inköpspris. 

Välj frakt innan du går till betalning. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.  Observera att skenor måste fraktas som styckegods med Schenker.  Privatperson  aviseras innan leverans av Schenker som levererar till din dörr.  Företag levererar Schenker utan avisering. Betalning gör du genom PayPal, eller Kortbetalning på Tictail.com säkra betalning, du väljer. Innan  betalning kan man se det totala priset inklusive moms & frakt. Till vissa orter kan fraktbolagets ortstillägg tillkomma, färjetillägg och Malmfältstillägg. Detta meddelas  i så fall i ett separat mejl. ( gäller vissa öar, gruvorter och glesbyggdsorter enligt Schenkers listor.) 

OBS: Skulle paketet ha synliga skador vid mottagandet så be Schenker/Posten anteckna detta på SIN fraktsedel. Ta alltid emot paketet och gör en reklamation inom 7 dagar genom att kontakta oss på mailen  eller ringa oss på 08-154872 så löser vi det och gör även reklamationen till fraktbolaget.

Betalning

Vi är anslutna till Paypal. Fördelen med  PayPal  är att du kan handla på nätet utan att  lämna ut ditt kort- eller kontonummer när du registrerat dig på Paypal. Vid betalning i webshopen  sker kortbetalning med säker kreditkorts anslutning via Paypal  (Visa / Mastercard / American Express, Discover) . Du kan också välja att betala med kort på säker anslutning genom Tictail.com. Stipe.com sköter om denna transaktion.

Betalning Företagskunder
Företagskunder/stat/kommun kan efter sedvanlig kreditprövning betala mot faktura. Vårt organisationsnummer är 195403115024. Kontakta oss så ordnar vi det. Tel 08 154872 eller mejl info@kram.se.

Personuppgifter (P.U.L)

Genom att lägga en order samtycker du till att vi sparar din beställning och dina personuppgifter för att kunna administrera kundförhållandet mellan säljare och köpare.

Vi sparar namn, adress och inköps statistik under garantitiden eller så länge som myndigheterna kräver detta enligt bokföringslagen. Därefter tas du bort från vårt system. Du kan när som helst begära att vi tar bort dig snarast från våra register med undantag av det vi måste  behålla av myndighetskrav. Vi har inte tillgång till ditt personnummer då du betalar med säker betalning genom Pay Pal eller Tictail Stripe. Endast vid fakturaköp behöver vi organisationsnummer eller personnummer. Personnummer tas bort från kundregistret efter 2 år och fullgjord betalning eller tidigare vid egen begäran.

 Reklamationer

Är varan felaktig vid leveransen skall den reklameras senast 7 dagar efter mottagandet av Er.  Är paketet skadat vid leveransen skall  synliga yttre skador noteras av chauffören på  sin fraktsedeln vid emottagande av varorna. 

OBS  Ta emot varan även om den är skadad och kontakta oss skyndsamt så vi kan reglera detta snarast, eftersom det är förenat med stora extra kostnader om du INTE tar emot paketet och det går retur. Vi åtgärdar fraktskador så fort som möjligt, oftast med nya varor om kraven ovan uppfylls.

 Vi är måna om att ha nöjda kunder så tag kontakt med oss på mejlen eller ring oss på 08-154872 inom 7 dagar så vi kan hjälpa dig snarast om oturen är framme!

Garantier

För varor som säljs via Galleriskena.se  gäller 10 års fabriksgaranti på alla skenor och två år på andra tillbehör med undantag för förbrukningsvaror såsom lampor, linor, krokar som inte omfattas av någon garanti. Garantin gäller inte fraktskador som måste anmälas inom 7 dagar för att vi skall ersätta varan om olyckan varit framme.

 Garantin gäller ej vid felaktig el installation. Garantin gäller enbart för privat användande.

Allmänt

När du som konsument handlar  på Galleriskena.se via internet gäller konsumentköplagen (1990:932), lagen (2005:59) om distans- och hemförsäljningsavtal (Distansavtalslagen) samt lag (2002:562) om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster (Lagen om e-handel).
För företagskunder gäller köplagen samt lagen om e-handel för de frågor som inte uttryckligen regleras i dessa villkor, med undantag från vad som särskilt anges för konsument nedan.

Avtal

När du gör ett köp via internet ingås ett avtal när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. Avtal kan endast ingås på svenska och en bekräftelse skickas till dig på e-post efter att du gjort din beställning.  Du måste ha fyllt 18 och vara myndig för att handla i vår webshop Galleriskena.se.  Vid uppenbara felaktigheter i vår information på nätet, t ex avseende priser eller kvantiteter, förbehåller vi oss rätten att korrigera dessa i efterhand. Om du inte accepterar korrigeringen har du alltid rätt att avboka din beställning.

14 dagars ångerrätt på Galleriskena.se/ för privatperson
Vi tillämpar 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen när du handlar i vår webshop på galleriskena.se. Tiden för ångerrätten räknas från det att du tagit emot varan, eller en väsentlig del av den. Väljer du att returnera din vara inom 14 dagar svarar du som kund för eventuella returkostnader.

Outlösta varor

Om du inte löser ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 395 kr för våra kostnader.

Undantag från ångerrätten:
- En vara som är använd,

- Företag har ingen ångerrätt.  Villkor för företag framgår under rubriken, se nedan.

 Villkor för företag vid köp på Galleriskena.se

Är en vara felaktig har köparen (då denna är ett företag) rätt att begära avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller hävning enligt köplagen. Företaget skall ta emot paketet även om det är skadat och be fraktbolagets chaufför skriva på sin fraktsedel om synliga skador. Företaget reklamera därefter skadan skyndsamt direkt till K-ram per telefon 08 154872 eller mejl info@kram.se inom 7 dagar,  så vi kan avhjälpa skadan. Foton med mobilkameran är alltid ett snabbt och bra sätt att visa oss skadan för handläggning. Vi gör alltid vårt yttersta för att så snabbt som möjligt erätta skadat  eller fellevererat gods. Tänk på att mottagaren har underökningsplikt av levererat gods och skall anmäla skadat gods eller felleveranser inom 7 dagar.

Köparen har inte rätt till skadestånd på grund av att en vara eller tjänst är felaktig eller på grund av dröjsmål vid leverans av fraktbolag. I övrigt tillämpar vi köplagens villkor.

För returer se Retur policy